YLEISINFOA KAMPANJAA TUKEVILLE
SEURAKUNNILLE JA JÄRJESTÖILLE

Mitä

Sata prosenttia -kampanja sai alkunsa siellä missä nuoret ovat: sosiaalisessa mediassa. Facebookin Uskovaiset
nuoret -ryhmässä heräsi ajatus koota yhteen nuorten todistuksia siitä, miten he ovat löytäneet Jumalan ja kokeneet hänen apuaan. Näin syntyi Sata prosenttia -julkaisu, joka sisältää tavallisten nuorten kertomuksia heidän itsensä kirjoittamana. Ne koskettavat aitoudellaan ja todistavat Jumalan muuttavasta voimasta. Visuaalisesti näyttävä ja laadukkaalle paperille painettava lehti toimii kampanjan päämateriaalina. Se jaetaan toukokuun lopussa peruskoulunsa päättäville nuorille.

 

Sata prosenttia -julkaisu

  • Vähittäismyynti: 7,00 €/kpl
    Yli 50 kappaleen tilaukset: 1,95 €/kpl
    Ennakkotilaukset 4.5.2015 mennessä
  • Lehdet saatavissa 13.05.2015 alkaen

Tilaukset ja tiedustelut:

  • Aikamedian asiakaspalvelu
  • asiakaspalvelu (at) aikamedia.fi
  • puh. 020 7619 800 (ark. 08.30 – 16.00)
  • tai 044 532 3433 (ark. 24/7)"

 

 

Seurakunnat ja järjestöt

Anna nuorille mahdollisuus! Tartu nuorten heittämään haasteeseen ja auta heitä tavoittamaan Suomen nuorisoa. Tule mukaan kampanjaan, jolloin nuoret saavat mahdollisuuden kertoa evankeliumin omin sanoin tuhansille nuorille!

Seurakunta tai yhteisö voi osallistua kampanjaan

  • suunnittelemalla kampanjaan liittyvää yhteistyötä seurakunnan nuorten kanssa
  • tukemalla seurakunnan nuoria lehtien jakamisessa
  • varustamalla nuoria vastaamaan nuorten kysymyksiin ja ohjaamaan heidät seurakuntaan
  • kustantamalla jaettavat kampanjalehdet
  • järjestämällä aiheeseen liittyviä nuorten teematilaisuuksia omin voimin tai yhdessä paikkakunnan muiden seurakuntien kanssa.

 

Kampanjalehden jakaminen kouluissa

Kampanjalehden jakaminen kouluissa edellyttää lupaa koulun rehtorilta.

Lupaa haettaessa on tärkeää kiinnittää huomio seuraaviin seikkoihin:

  • Kampanja on eri seurakuntiin kuuluvien kristittyjen nuorten käynnistämä, ja sitä tukevat yksittäiset seurakunnat eri kirkkokunnista ja herätysliikkeistä sekä useat kristilliset järjestöt. Tämä voi näkyä siten, että lupaa hakevat eri seurakuntiin kuuluvat nuoret yhdessä tai kampanjan toteutusta suosittelee useampi paikallinen kristillinen toimija.
  • Kampanjalehden jakaminen on nykyisen lainsäädännön kannalta turvallisinta toteuttaa siten, että oppilaat saavat itse valita, ottavatko lehden vai ei. Lehden jakamiseen täytyy liittyä selkeä mahdollisuus olla myös ottamatta lehti.
  • Lehtien jakaminen kannattanee esittää tapahtuvaksi uskonnontunnin yhteydessä. Ellei uskonnontunteja ole jaon aikaan, varmasti on muitakin vaihtoehtoisia tilanteita jakaa lehti.
  • Lupaa haettaessa voi pyytää mahdollisuutta kertoa ennen jakamista muutamalla sanalla lehdestä ja sen lähtökohdista. Taustatiedot vaikuttavat sen kiinnostavuuteen.
  • Jos jakamisen yhteydessä on tarkoitus mainostaa aiheeseen liittyvää teematilaisuutta, siitäkin on hyvä mainita lupaa kysyttäessä.
  • Kampanjalehteä esitellessä kannattaa kiinnittää rehtorin huomio siihen, ettei materiaalilla ole tarkoitus käännyttää vaan välittää nuorten omia kokemuksia siitä, miten usko on tullut heille avuksi elämään. Samassa yhteydessä voi hyvin todeta, että jokainen asia, joka auttaa nuoria henkisessä hyvinvoinnissa, ansaitsee tulla jaetuksi!

 

Sosiaalinen media

Uskovaiset nuoret -Facebook-ryhmä ylläpitää nuorille suunnattuja sosiaalisen median kanavia. Nämä kanavat ovat merkittävä osa kampanjaa, sillä siellä julkaistaan uusia todistuskertomuksia ja videoklippejä kampanjan aikana. Kampanjaan liittyviä nuorten kertomuksia on muun muassa Facebookissa, YouTubessa, Ask.fm:ssä ja Instagramissa.

Toivomme, että paikallisseurakunnat yhdessä omien nuorten kanssa osallistuvat näissä kanavissa uuden materiaalin tuottamiseen ja levittämiseen.